Saturday, April 2, 2011

tips mengelak diri dripade terjebak dgn cinta

tengah bosan dduk kt uma...aku bace lah buku yg bertajuk..
JANGAN HAMPIRI ZINA !!
oke...masee aku bce buku nie..bnyk gak yg aku dapat..
perisian dlam buku nie..mmg samee ape yg remaja lalui pade zaman skang...
aku pon nk larh share smething ngan kowang...
tips mngelak diri dri terjebak dgn cinta..
kowang mesti nk tw kan??
oke2.....
<<<<<<<>>>>>>>
1. katakan "TIDAK" pada CINTA.
2. katakan"CINTA" itu maksiat dan dosa.
3. katakan"CINTA" itu menjatuhkan maruah.
4.Oleh itu,JANGAN berbincang tentang cinta.
tak ade faedah...
5.oleh itu,JANGAN berkawan dgn orang dilamun cinta nnti t'pengaruh.
6. JANGAN mmbuke ruang diri untuk bercinta atau dicintai.
7.BILA perasaan terlonjak2 untuk bercinta beristighfarlah mohon keampunan,mohon kekuatan
menghadapi ujian.
8.BILA berhdapn dgn pnggilan cinta,bisikan pde diri."INI ADALAH HASUTAN SYAITAN".
9.INGATLAH, orang yg tinggi maruah'y tidak akan bercinte kecuali dgn psangan hidup'y yg sah..
slepas ijab dan kabul.
10.INGATLAH, cinta remaja tidak kesampaian.Jika smpai kejinjang pelamin,ia mnjadi hambar !!

PESANAN!!
"JIKA REMAJA DAPAT MELALUI ZAMAN REMAJANYA YANG SUKAR INI
DGN JAYA,TIDAK ADE LAGI ZAMAN YG LEBIH SUKAR DRIPADE ITU"..

TAHANLAH NAFSU CINTAMU!!
sesiapa yg jatuh cinta kemudian
mnyembunyikan(menahan)cinta'y,kemudian (dalam keadaan itu) kematian dtang mnjemput'y,maka mati'y 
adalah sbagai seorang yg syahid !!


terima kasih... kerane sudi mmbace..:)
yg tk bacee pon..terima kaseh krane sudi melawat blog sye...:)
yg tk melawat dan tk kn mmbace..
ade aku kesah..hee~ :D

No comments:

Post a Comment